Economics and education
Spending per student
DOI:
https://doi.org/10.36901/allpanchis.v32i55.614Keywords:
economy, educationAbstract
The raison d'être of education is the learning and training of students and the decisive factor in both processes is the teacher. A society concerned about what is most important must measure its achievements with indicators that express that reason for being and that decisive factor. This means showing figures, whether they are supply or demand, but always related to those two elements. What is quantified associable to the quality of education will have to be expressed largely from these figures. This quality cannot be captured or measured with economic indicators, but we can assume, at least for our countries, the existence of some positive relationship between spending per student (on teachers, facilities, equipment, etc.) and the quality of teaching. as far as the offer is concerned.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2000 Allpanchis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los trabajos publicados están sujetos a la licencia de Creative Commons versión 4.0 bajo las siguientes condiciones: CC-by: Se permite la posibilidad de copiar, distribuir, exhibir, y producir obras derivadas, siempre y cuando se reconozca y cite al autor y la fuente correctamente.
Los lectores pueden acceder gratuitamente a los contenidos de la revista siempre que no vulneren las restricciones anteriormente explicadas.
Los autores mantienen sus derechos de autor (copyright) al publicar en Allpanchis. Ceden, a su vez, por un periodo de 10 años los derechos de publicación (publishing rights) de la versión aceptada (accepted version) y publicada (published version) para la publicación impresa en el número acordado y de manera virtual sin límite de tiempo. En caso los autores u otroa editores deseen republicar el artículo, se debe solicitar el permiso necesario de Allpanchis. Sucedida esa situación, se agradece remitir la información de la republicación (un ejemplar impreso o, si es solamente virtual, el respectivo enlace).
Los autores pueden guardar el archivo de las versiones enviadas (submitted version), aceptada (accepted version) y publicada (published version) en modalidad de autorarchivo, en repositorios institucionales, temáticos o sitios web personales).