Theatricality of Andean baroque art

Authors

  • Franz Grupp Catello Instituto Nacional de Cultura (Arequipa, Perú)

DOI:

https://doi.org/10.36901/allpanchis.v39i69.447

Keywords:

teatralidad, barroco andino

Abstract

The Spanish poet Calderón de la Barca is one of the authors who has best represented the feeling of human life during the Baroque period. In his work The Great Theater of the World, premiered in 1645, Calderón placed man acting on a great stage before God the Father and his entire heavenly court; the play that the man performed was his own life, and the stage for this performance was the world. This metaphor of the theater of the world will transcend the entire era.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Franz Grupp Catello, Instituto Nacional de Cultura (Arequipa, Perú)

    Conservador de patrimonio cultural. Ha cursado estudios de conservación de patrimonio cultural mueble, en el Perú y el extranjero, en cursos auspiciados por UNESCO, OEA, y el Instituto Nacional de Cultura. Especializaciones en el Centro Europeo de Conservación (Italia); Instituto del Patrimonio Histórico Español (España); ICCROM (Italia y Brasil); AECI (Colombia y Bolivia). Es profesor y conferencista de la especialidad en centros de formación y foros nacionales e internacionales. Actualmente es Director del Museo de Arte Virreinal de Santa Teresa. Miembro de la Superintendencia del Centro Histórico de Arequipa y actual Director regional del Instituto Nacional de Cultura en Arequipa.

References

Bernales Ballesteros, Jorge et al. (1989) Pintura en el Virreinato del Perú. Lima: Banco de Crédito del Perú.

Downloads

Published

2007-06-12

How to Cite

Similar Articles

1-10 of 182

You may also start an advanced similarity search for this article.