Balance and perspectives of bilingual education in Puno
DOI:
https://doi.org/10.36901/allpanchis.v19i29/30.980Keywords:
Puno-Peru, bilingual educationAbstract
This paper attempts a brief characterization of a bilingual educational experience that has been taking place for almost six years in the southern region of the Peruvian Sierra, in the department of Puno. Throughout the exhibition we will make a brief account of the way in which this experience began, its development and the current situation. We will also describe the methods and materials used in the application of bilingual education in Puno, from a presentation of the postulates that support it. Finally, we will attempt a kind of balance of the experience and we will present our point of view regarding the perspectives that this type of work has in the current socio-political reality of the country.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 1987 Allpanchis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los trabajos publicados están sujetos a la licencia de Creative Commons versión 4.0 bajo las siguientes condiciones: CC-by: Se permite la posibilidad de copiar, distribuir, exhibir, y producir obras derivadas, siempre y cuando se reconozca y cite al autor y la fuente correctamente.
Los lectores pueden acceder gratuitamente a los contenidos de la revista siempre que no vulneren las restricciones anteriormente explicadas.
Los autores mantienen sus derechos de autor (copyright) al publicar en Allpanchis. Ceden, a su vez, por un periodo de 10 años los derechos de publicación (publishing rights) de la versión aceptada (accepted version) y publicada (published version) para la publicación impresa en el número acordado y de manera virtual sin límite de tiempo. En caso los autores u otroa editores deseen republicar el artículo, se debe solicitar el permiso necesario de Allpanchis. Sucedida esa situación, se agradece remitir la información de la republicación (un ejemplar impreso o, si es solamente virtual, el respectivo enlace).
Los autores pueden guardar el archivo de las versiones enviadas (submitted version), aceptada (accepted version) y publicada (published version) en modalidad de autorarchivo, en repositorios institucionales, temáticos o sitios web personales).